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http://cide.repositorioinstitucional.mx/jspui/handle/1011/191
Federal against local governments: political accountability under asymmetric information | |
Hernández Trillo, F. Juan Torres-Rojo Guerrero Luchtenberg, C. L. | |
Acceso Abierto | |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas | |
Voting research. Federal government -- Citizen participation. Local government -- Citizen participation. | |
We model a situation in which the voters are or not fooled by the local or/and the federal government, and their capability of accounting the behavior of the governments, when they are not fully informed about which are services/goods that each level have to provide, and hence they are not able to know which of the levels have failed, the federal or the local, if only one has failed. Also, we do not assume that the voters know the type of the parties, bad or good —willing to divert resources or not, roughly—.We propose two mechanisms, one in which the voters have information about the competencies, the other when not. Expectably, in the first situation from the mechanism it is possible to infer the types of all the parties, but in the second only in rare situations it reveals the types of all the parties. However, if there are good parties in both levels of governance, the second mechanism select two good parties. That is, there is accountability, although not that perfect as it is possible in the .rst situation. In the other situations, that is, if in only one level there are good parties, or in both levels all the parties are of bad type, the mechanism predicts the obvious result: Or it will be only one good party in o¢ ce, not knowing which one is good and which one is bad, or it will be only bad parties in office. Strikingly enough, in some situations, the voters may also learn, through the mechanism, the competencies. Modelamos en este trabajo una situación en la cual los votantes son o no engañados por el gobierno, sea local o federal, y, dadas estas circunstancias, su capacidad para requerir rendición de cuentas por medio del voto, cuando los votantes no tienen información de el/los bien/es que son proveídos por cada uno de los niveles de gobierno. Tampoco asumimos que los votantes conocen el tipo de los partidos, buenos o malos —dispuestos a no desviar recursos o dispuestos a ello—. Proponemos dos mecanismos de voto, uno en el que los votantes sí conocen las respectivas competencias, y otro en el que no. Como era de esperarse, en el primer mecanismo es posible, por medio del voto, inferir el tipo de los partidos, pero en el segundo, en general, sólo en raras circunstancias esto es posible. Sin embargo, si hay más de un partido de tipo bueno en cada nivel, esto es posible. En otras situaciones, esto es, si sólo en un nivel hay partidos de tipo bueno, o en ambos niveles sólo hay partidos de tipo malo, obtenemos el resultado obvio: Habrá siempre un partido bueno y uno malo en el gobierno, o bien habrá siempre partidos de tipo malo en el gobierno. Sorprendentemente, en algunas situaciones, los votantes, por medio del mecanismo pueden también inferir las respectivas competencias. | |
2006 | |
Documento de trabajo | |
Inglés | |
Estudiantes Investigadores | |
CIENCIAS SOCIALES | |
Aparece en las colecciones: | División de Economía, Documentos de Trabajo |
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